Aadak

Vi var 5 gutter som reiste til Irland for å spille golf og treffe irske døve golf-spillere
hvem som deltok på turen var: Ole Røren, Marco Raine Andersen, Torkil Pedersen, David Fraser og Arne Karlsnes.
Første dag dro jeg fra Vigra via Bergen til København, der traff jeg guttene, deretter reiste vi i lag rett til Dublin. Vi leide en stor bil pga store bagasjer. Vi kjørte til Belfast og traff en døv mann som vi hadde avtalt å treffe. Vi fikk til og med bo hos ham en natt.
2.dag vi dro til Greenacres Golf Center hvor vår venn er medlem der. Gjennom ham fikk vi trene golf til dagen etter. Været var bra og golf banen grei.Jeg fikk 107 slag. Etter golf-trening dro vi til hotellet for å få i oss litt mat og søvn.
3.dag den store dagen er kommet og uvanlig å spille med så mange døve på Edenmore Golf & Country Club. Det var tilsamen 34 døve. De fortalte at de har mesterskap 6-7 ganger i året fordi de nesten spiller hele året , og vi norske døve spiller bare 1 gang i året når det arrangeres golf-mesterskap i Norge . Da jeg kom i gang med spillet, gjorde jeg det veldig bra og var godt fornøyd med min innsats. kom på 11 plass på 96 slag og 2 plass på stableford 38 poeng
4.dag det var en strålende vær ute, varmt og sola skinte. tror det var ca 25 varme grader ute og vi spilte helt til vi var ferdige med spillet. Jeg var fornøyd med spillet mitt og på 19 plass. vi spiste middag med de andre, deretter dro vi rett til Dublin på et hotell, spise pizza og sosial-samvær om kvelden før vi satte turen hjem til Norge dagen etter.

Endelig kom resultatet som viser hvilket plass norske og irske kom på.

Foto her

Resultat_Irish_Deaf_Golf_Union.pdf
Posted on 12 Jun 2008 by Arne